V týdnu předcházející podzimním prázdninám, jsme s žáky šestých tříd vyrazili do kuchyňky. Děti si zde připravily chutné pokrmy. Byla to naše první společná zkušenost-zážitek z opravdového vaření. Žáci měli možnost částečně ovlivnit co budou vařit. Volba padla na palačinky.
Žáci v rámci hodin Člověk a svět práce učinili výběr receptu a důkladné plánování jednotlivých kroků, které jsou podstatné při tvorbě jednotlivých receptů. Děti pracovaly ve skupinkách a každý člen měl v procesu vaření svou úlohu.
Na vaření byl vyhrazen čas v rámci vyučovací hodiny- 45 min (bylo to o malinko více, věnovali jsme na vaření i část přestávky). V určeném čase nebyl prostor na prostoje, každá minuta musela být efektivně využita. Některým skupinkám se to dařilo lépe, jiné mají ještě prostor ke zlepšení. Rozhodně rezervy byly v úklidu, ale i s tím s jsme se poprali.
Všechny skupiny se velmi snažily. Výsledky byly úžasné!