Týdenní kurz češtiny nebyl jen o učení a opakování látky z předchozího ročníku. Do hodin jsme zapojili dramatické prvky, pohybové hry i tvořivé aktivity, které dětem pomohly lépe porozumět češtině a proměnily učení v živou zkušenost.
Velkou část jsme věnovali poznávání Prahy a její historie. Ústředním motivem se stal Mozart – navštívili jsme jeho interaktivní muzeum, tvořili obrázky míst, která jsme v Praze objevili, a dozvěděli se zajímavosti o skladatelově životě i jeho silném propojení s naším městem. Na jeho příběhu jsme si ukázali, že i cizinci mohou zemi, kde žijí, hodně obohatit – a třeba to v budoucnu čeká i některé z dětí.
Projekt „Společná adresa – Praha 13“ je v roce 2024 financovaný Ministerstvem vnitra ČR a spolufinancovaný z prostředků Úřadu Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) v rámci „Systému výzev na výdaje realizované v rámci projektů obcí na podporu integrace držitelů dočasné ochrany na lokální úrovni v roce 2024“ a městskou částí Praha 13, hl. m. Praha a Centrem pro integraci cizinců, o.p.s.