Školní psycholog
Konzultační hodiny
pondělí a středa , po domluvě.
Činnosti školního psychologa
- Pomoc žákům při řešení výukových, výchovných a osobních problémů.
- Pomoc rodičům při řešení výukových, výchovných a osobnostních problémů dětí.
- Depistáž a diagnostika specifických poruch učení u dětí (ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními – pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra).
- Péče o žáky s poruchami pozornosti a problémy se soustředěním.
- Práce s třídními kolektivy – diagnostika sociálního klimatu třídy, rozvoj pozitivních vztahů ve třídě a realizace intervenčního programu v případě problémů, konfliktů.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými zařízeními a středisky výchovné péče při zajišťování dalších poradenských služeb.
Pomoc učitelům při volbě vhodných výukových i výchovných metod při práci se žáky se specifickými poruchami učení a chování. - Poradenství při volbě povolání.
- Poskytování krizové intervence dítěti, které se ocitne v psychicky náročné situaci.
Nabídka aktivit, skupinových činností pro žáky
(dle zájmu a kapacity) – realizuje školní psycholog nebo školní speciální pedagog
- Reedukační skupiny pro žáky se specifickými poruchami učení (témata z českého jazyka, matematiky, rozvoj grafomotoriky, rozvoj čtenářských dovedností).
- Skupiny zaměřené na rozvoj strategií učení, jak se učit (práce s textem, rozvoj paměti aj.).
- Program pro rozvoj pozornosti KUPOZ (těžiště spočívá v individuální domácí práci rodiče s dítětem).
- Skupiny pro žáky s obtížemi v soustředění, s impulzivitou zaměřené na rozvoj koncentrace pozornosti a vhodného chování i ve vztahu k vrstevníkům
- Skupinový program pro rozvoj motoriky a sociálních dovedností KUMOT (1. a 2. třída).
- Relaxační cvičení a techniky psychohygieny.
- Skupiny s prvky arteterapie pro rozvoj sebepoznání, sebedůvěry, porozumění emocím.
- Programy primární prevence rizikového chování (různé oblasti).